Każdy z nas pamięta jeszcze dawne sklepy odzieżowe, w których to eksponowano (mniej lub bardziej umiejętnie) ubrania, natomiast sam wystrój wnętrza nie był zbyt zachęcający. Teraz gdy jesteśmy bardziej świadomymi konsumentami, wymagamy więcej. Chcemy nie tylko kupić dany towar, ale spędzić przyjemnie czas i przeżyć miłe doświadczenie w pięknym sklepie. W tym celu właściciele muszą zadbać o odpowiednią aranżację wnętrza.
Urządzenie wnętrza sklepu różni się od urządzania wnętrza mieszkania, ale warto zadać sobie kilka uniwersalnych pytań, które pomogą obrać właściwy kierunek. Jaki styl nas interesuje? Co będzie przemawiało do docelowej grupy klientów? Co koniecznie musi znaleźć się wewnątrz? Jaką paletę kolorów zastosować, dodatki itd.? Im wcześniej zaczniemy mieć klarowną koncepcję, tym lepiej. Ekskluzywne wnętrze wyróżnia się tym, że jest przemyślane – zawiera wszystko to, co jest potrzebne, łatwo się w nim poruszać, a spójna kolorystyka i odpowiednie oświetlenie dodają mu charakteru.
W każdym sklepie odzieżowym musi znaleźć się przymierzalnia. Warto też rozwiesić w różnych miejscach lustra z dodatkowym oświetleniem. Dobrym pomysłem jest również stworzenie miejsc, w których osoby towarzyszące w zakupach mogą na chwilę usiąść. Obowiązkowo muszą pojawić się stojaki na odzież. Odpowiednio wyeksponowane ubrania są głównym atutem sklepu i muszą one przyciągać wzrok klientów już z daleka. Ważny jest też zapach – inwestycja w urządzenie do rozpylania przyjemnego aromatu, może być szybkim i tanim sposobem na stworzenie ekskluzywnej atmosfery.