Koncepcja dwujęzyczna to metoda uczenia dzieci dwóch lub więcej języków jednocześnie, od najmłodszych lat. Dzięki temu będą one w stanie płynnie posługiwać się oboma językami, bez konieczności uczenia się ich osobno.
Metoda dwujęzyczna jest z powodzeniem stosowana od wielu lat w szkołach i domach na całym świecie. Została ona opracowana przez George’a Tragera i współpracowników z Uniwersytetu Columbia jako alternatywa dla tradycyjnego podejścia polegającego na nauczaniu dzieci tylko jednego języka na raz. Celem metody dwujęzycznej jest osiągnięcie przez dzieci biegłości w posługiwaniu się zarówno językiem ojczystym, jak i obcym, przy jednoczesnym zachowaniu korzeni kulturowych związanych z każdym z tych języków.
Przedszkole dwujęzyczne jest świetnym miejscem na codzienne obcowanie dziecka z drugim językiem. Zalety tego rodzaju edukacji są oczywiste: nie musisz wybierać dla swojego dziecka jednego lub drugiego języka, możesz dać mu oba naraz!
Bardzo ważne jest również to, że przedszkole dwujęzyczne mokotów zapewnia doskonałe warunki do rozwoju umiejętności komunikacyjnych – mówienia, słuchania i pisania – ponieważ w takiej szkole zawsze są wokół ludzie, którzy mówią w różnych językach. Oznacza to, że dzieci przyzwyczają się do komunikowania się z osobami, które mówią w innych językach niż ich własny. To świetny sposób na poszerzenie ich słownictwa i poprawę wymowy!
Nauka języka obcego może pomóc dzieciom rozwinąć umiejętności poznawcze, takie jak rozwiązywanie problemów, rozumowanie i kreatywność. Może również poprawić ich uwagę i pamięć, a także zdolność do skupienia się na zadaniach przez dłuższy czas. Języki są również korzystne dla rozwoju społecznego, ponieważ pomagają dzieciom nawiązać kontakt z innymi ludźmi z całego świata.