Marketing internetowy to praktyka promowania produktów i usług przy użyciu Internetu i jest to forma e-commerce. Marketing internetowy może być wykonywany za pomocą stron internetowych, optymalizacji wyszukiwarek, mediów społecznościowych, e-mail marketingu, wirtualnej rzeczywistości 3D i e-commerce.
Marketing internetowy ma wiele zalet w porównaniu z tradycyjną reklamą:
Internet daje Ci dostęp do szerokiego grona odbiorców w różnych porach dnia. Możesz dotrzeć do osób, które są zainteresowane Twoją firmą, wysyłając im e-mail lub publikując na swojej stronie w mediach społecznościowych. Dzięki temu masz większą szansę na połączenie się z osobami, które są naprawdę zainteresowane tym, co masz do zaoferowania.
Wiele firm zatrudnia ekspertów, którzy pomagają im zarządzać kampaniami i mierzyć wskaźniki sukcesu. Z marketingu internetowego, nie ma takiej potrzeby, ponieważ wszystko może być śledzone na własnej stronie internetowej lub aplikacji. Jeśli prowadzisz kampanię reklamową na Facebooku, na przykład, wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć link śledzenia dla każdej reklamy, tak, że gdy ktoś kliknie na niego, zostaną one przeniesione bezpośrednio do witryny, gdzie można kupić dowolny produkt lub usługę, która była reklamowana.
Jeśli jesteś zainteresowany tą tematyką, to akademia marketingu, jest miejscem, w którym dowiesz się wszystkiego co jest potrzebne, aby czuć się dobrze w świecie marketingu.