Franczyza to model biznesowy, w którym firma licencjonuje pomysł i zakłada sieć placówek pod własną nazwą. Franczyza umożliwia szybki rozwój szczególnie dobrze rozwiniętych i uznanych marek, firm i innych organizacji. O czym pamiętać rozpoczynając taką działalność?
Powinieneś wiedzieć, jak promować swoją markę i upewnić się, że jest ona widoczna we wszystkich możliwych kanałach. Możesz chcieć wykorzystać media społecznościowe, jak również tradycyjne kanały reklamowe, takie jak magazyny, gazety i stacje telewizyjne.
Musisz przeprowadzić badania rynku, zanim zdecydujesz się na uruchomienie biznesu franczyzowego. Pomoże Ci to zrozumieć, jaki typ klientów jest zainteresowany Twoim produktem lub usługą i ile będą skłonni za niego zapłacić. Pomoże to również podjąć decyzję o rodzaju sklepu, w którym powinien znajdować się nasz biznes i czy potrzebne są tam jakieś specjalne udogodnienia (jak np. parking). Na stronie https://franczyza.liquider.eu/franczyza/ znajdziesz cenne informacje na ten temat.
Twoja lokalizacja odgrywa ważną rolę w określeniu, ile osób będzie odwiedzać Twój sklep miesięcznie, a także jaki ruch generuje on samodzielnie – sprzedaż e-commerce bardzo różni się od np. sprzedaży w cegle i sklepie! Jeśli wybierzesz złą lokalizację dla swojego sklepu, wówczas może to spowodować problemy zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów.
Data otwarcia jest niezwykle ważna, ponieważ daje klientom pojęcie o tym, kiedy mogą spodziewać się swojego nowego sklepu.