Wybór domeny dla naszej strony internetowej to niełatwa decyzja. Najłatwiejsza będzie wtedy, gdy wolna jest akurat domena z nazwą naszej firmy. Wtedy wystarczy wybrać dostawcę, który oferuje tanie domeny i wybrać taką dla swojego biznesu. Najlepiej, by posiadała ona końcówkę pl, jeżeli oczywiście działalność nakierowana jest na rynek krajowy. Ludzie generalnie nie przepadają za wpisywaniem innych końcówek, a poza tym takie domeny są trudniejsze do zapamiętania, więc na ile możemy – skróćmy naszą domenę do minimum pozostawiając tylko to, co jest niezbędne i łatwe do skojarzenia.
Jeżeli zaś planujemy rozwinąć działalność na rynki międzynarodowe, o wiele lepszym wyborem będzie domena z końcówką com. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że adresy te są nieco droższe i przyjdzie nam zapłacić około kilkudziesięciu, do nawet złotych. To i tak niewiele w stosunku do tego, co możemy zyskać skalując nasz biznes na zasięg międzynarodowy. Koszt zakupu domeny ponosimy tylko raz – później co rok uiszczamy podobną opłatę za jej przedłużenie.
Na przeciwległym biegunie są domeny lokalne. Będą one najlepsze wtedy, gdy prowadzimy nasz biznes na przykład w obrębie jednego województwa, czy miasta. Domena z końcówką na przykład waw.pl , czy byd.pl będzie od razu kojarzyła się z miastem, w którym prowadzimy interesy. W ten sposób klienci łatwiej skojarzą naszą działalność z danym miejscem, więc wybór takiego adresu na samym początku prowadzenia firmy może okazać się nie najgorszą decyzją. Pomocy w tym zakresie udzieli RapidDC.