Jak zabezpieczyć tłumik przed korozją?

Korodowanie elementów układu wydechowego jest powszechnie znanym faktem. Rzadko mamy do czynienia z samochodami, w których po 10-15 latach nie pojawiają się nieszczelności wydechu, a nawet całkiem duże dziury. W najbardziej ekstremalnych przypadkach dochodzi wręcz do odpadnięcia jakiegoś podzespołu od pojazdu, najczęściej urywa się tłumik i ląduje na asfalcie. Czy można jakoś zabezpieczyć układ przed korozją? Sprawdźmy to.

Wysokie temperatury

O ile powierzchnie metalowe dość dobrze poddają się zastosowaniu różnych powłok antykorozyjnych, to w przypadku wydechu mamy do czynienia z wysokimi temperaturami. Te spowodują, że nawet najlepsza powłoka po jakimś czasie ulegnie wypaleniu i straci swoje właściwości ochronne. Spora część takich preparatów jest też łatwopalna, co może doprowadzić do naprawdę niebezpiecznych sytuacji. Dlatego najlepszym wyjściem z sytuacji jest po prostu kupowanie dobrych jakościowo komponentów zamiennych, takich jak fragmenty rur, tłumiki czy łączniki elastyczne. Najlepiej, gdy wykonane są ze stali nierdzewnej.

Wilgoć w środku

Korozja wydechu pojawia się nie tylko na zewnątrz elementów, ale postępuje także od środka. W spalinach znajdują się agresywnie działające substancje, które bardzo źle działają na metal. Dopóki znajdują się w stanie lotnym wszystko jest w porządku, ponieważ szybko opuszczają układ. Jeśli jednak robimy krótkie trasy, dochodzi do ich kondensacji, wraz z parą wodną. Taka mieszanina zalegająca wewnątrz elementów prowadzi do ich bardzo szybkiej korozji. Dlatego jeśli chcemy by nasz tłumik nie stał się dziurawy jak sito, starajmy się przynajmniej raz w tygodniu przejechać dłuższą trasę. Jeśli już doszło do pojawienia się dziur, to niestety jest już za późno. Wtedy pozostaje wymiana uszkodzonych elementów na nowe, które kupić można np. na https://pamaku.pl/.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwa × cztery =