Dobrze prowadzona księgowość stanowi bardzo ważny aspekt funkcjonowania każdej firmy. I to niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z dużym przedsiębiorstwem, czy jednoosobową działalnością gospodarczą. Każda osoba pragnąca wystartować ze swoim biznesem stawia sobie pytanie: jaką formę prowadzenia księgowości wybrać? Pełną czy może uproszczoną? Księgowość uproszczona jest rozwiązaniem, z którego z powodzeniem mogą korzystać osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, a także spółki partnerskie, jawne oraz cywilne. Istotne jest tutaj również spełnienie kryterium przychodowego – przychody netto nie mogą przekraczać ustalonego na dany moment pułapu.
Księgowość uproszczoną cechuje mniejszy stopień skomplikowania niż ma to miejsce w przypadku księgowości pełnej. Wiąże się z nią dużo mniej formalności. Opiera się ona na prowadzeniu Księgi Przychodów i Rozchodów, która służy do ewidencjonowania przychodów oraz kosztów. Inne warianty prowadzenia małej księgowości to karta podatkowa oraz ryczałt ewidencjonowany. Choć teoretycznie małą księgowością można zajmować się w swojej firmie samodzielnie, warto powierzyć to specjalistom. Pozwoli to na uniknięcie błędów i związanych z nimi komplikacji. Niezwykle ważna jest decyzja o skorzystaniu z pomocy konkretnego biura rachunkowego. Powinna to być firma gwarantująca pełną poufność, szeroki wachlarz usług, terminowość i bezpieczeństwo dla klienta – taka jak pod adresem: http://www.biuro-libro.pl/. Ważny jest też dobry kontakt i płynny przepływ informacji między firmą a biurem rachunkowym. Korzystanie z takiej formy księgowości jest tańsze niż zdecydowanie się na opcję pełną. Powierzenie usługi wyspecjalizowanej firmie pozwala na bezbłędne prowadzenie dokumentacji w zgodzie z szybko zmieniającymi się przepisami.