Odmowa wejścia na pokład samolotu, albo opóźniony lot – co dalej?

Podróż samolotem to sposób na szybkie i komfortowe przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Każdy z pasażerów, który zakupił bilet powinien mieć możliwość swobodnego zajęcia miejsca na pokładzie. Zdarza się jednak, że linie lotnicze z różnych względów sprzedają więcej biletów niż miejsc w samolocie, co może powodować nie lada kłopoty dla podróżnych, którzy nie zostaną wpuszczeni. Warto więc dowiedzieć się jakie prawa przysługują podróżującym w takiej właśnie sytuacji.

W jakich sytuacjach można otrzymać odszkodowanie od linii lotniczych?

Każdy pasażer, którego lot został odwołany lub nie został wpuszczony na pokład nie ze swojej winy może ubiegać się o wypłatę odszkodowania. Konkretna kwota, jakie może zostać wypłacona zależy przede wszystkim od dystansu, jaki miał zostać pokonany samolotem. Pasażer może złożyć taki wniosek do linii lotniczych w ciągu 1 roku od daty zdarzenia. Takie odszkodowanie przysługuje również wtedy, gdy samolot opóźnił się o co najmniej 3 godziny.

Jeśli opóźnienie jest tak duże, że konieczne jest zorganizowanie noclegu, to przewoźnik powinien pokryć koszty związane z wynajęciem hotelu, a także transportem pasażerów między lotniskiem a miejscem noclegowym. Jeśli zdarzyła się nam taka właśnie sytuacja i chcemy dochodzić swoich praw, dobrym pomysłem jest skorzystanie z pomocy firmy specjalizującej się w odszkodowaniach. Jedną z nich znaleźć można na stronie https://aircompensa.com/. Jest to bardzo wygodna, a przede wszystkim bezpieczna forma walki o należne odszkodowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 × pięć =