Wiele sklepów i innych punktów sprzedażowych obniża ceny towarów w celu skłonienia klientów do ich zakupu. Działanie to jest korzystne jedynie na krótką metę, ponieważ z czasem prowadzi zazwyczaj do dużych strat finansowych. Znacznie bardziej rozsądnym rozwiązaniem jest zainwestowanie w materiały marketingowe typu POS. W tej kategorii mieszczą się m.in. ekspozytory reklamowe w formie standów, stojaki, maszty, flagi, kioski multimedialne, potykacze, tablice kredowe, toppery, wobblery czy makiety.
Materiały POS (z ang. point of sale) znakomicie wspomagają stacjonarną sprzedaż rozmaitych produktów, np. sprzętów elektronicznych, artykułów spożywczych i higienicznych czy zabawek dla dzieci. Ich kluczową zaletą jest to, że pozwalają w atrakcyjny sposób wyeksponować towar, tak aby zainteresować nim potencjalnych klientów. Rezultatem jest bardzo często podjęcie przez konsumenta decyzji zakupowej na gorąco, czyli pod wpływem nagłego impulsu (wyłącznie w oparciu o walory wizualne i przekaz marketingowy konkretnej konstrukcji). W ostatnich latach niezwykle dużą popularnością cieszą się zwłaszcza ecostandy – rozbudowane stojaki produkowane z naturalnych materiałów biodegradowalnych (np. drewna lub makulatury). Ustawia się je przeważnie przed wejściem do placówki handlowej, w najważniejszych przejściach lub bezpośrednio przy stanowisku kasowym. To miejsca doskonale widoczne, a dzięki temu skuteczność wyraźnie wzrasta. Dodajmy, że omawiane nośniki reklamy są stosunkowo tanie i idealnie wręcz nadają się do eksponowania towarów objętych wyprzedażą oraz stanowiących wizytówkę sklepu.