Rola tłuszczów w diecie człowieka

Osoby walczące z nadwagą lub po prostu chcące zrzucić kilka kilogramów, często decydują się na dietę beztłuszczową lub niskotłuszczową. Wynika to z faktu, że wiele osób właśnie w tłuszczu upatruje źródła swoich problemów z wagą. Eliminacja tłuszczu z diety niestety nie przyniesie pożądanych efektów a dodatkowo przysporzyć może wielu problemów zdrowotnych. Tłuszcz bowiem, podobnie jak węglowodany oraz białko, jest podstawowym elementem żywienia, niezbędnym do prawidłowej pracy organizmu.

Tłuszcze? Tak, ale te wysokiej jakości.

Wysokiej jakości tłuszcze, takie jak te znajdujące się w orzechach, ziarnach słonecznika czy dobrej jakości oliwie dostępnej między innymi na stronie: https://oliwaimiod.com/, spełniają kilka bardzo ważnych funkcji takich jak: regulacja cholesterolu we krwi, wsparcie układów nerwowego i krwionośnego oraz udział w procesie wchłaniania przez organizm mikro i makroelementów takich jak np. witaminy. Tłuszcze zwiększają również sytość posiłków, dzięki czemu szybciej możemy nimi zaspokoić głód i pozostać przy mniejszej porcji. Eliminacja z diety dobrych źródeł tłuszczy może mieć więc negatywne skutki dla naszego samopoczucia psychicznego, kondycji np. naszej skóry i włosów oraz naszej wydolności fizycznej. Brak tłuszczu w diecie paradoksalnie napędzać będzie uczucie głodu i zmuszać do podjadania między posiłkami. Kluczem do prawidłowej wagi i zdrowia jest więc zbilansowana dieta oparta na posiłkach zgodnych z dziennym zapotrzebowaniem kalorycznym i na zachowaniu właściwych proporcji między węglowodanami, białkiem oraz zdrowymi tłuszczami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwa × 2 =